pijl

MASSAGE

Je bent nu hier: Home / Shiatsu

Wat is Shiatsu massage

Shiatsu is een uit Japan afkomstige manuele therapie die bestaat uit het toepassen van ‘vingerdruk’ op specifieke punten op het lichaam en energiebanen (de meridianen). Elke meridiaan komt overeen met een belangrijk orgaan in ons lichaam. De drukpunten corresponderen met spieren, botten, bloedvaten, zenuwen, lymfevaten en endocriene klieren en activeren daarmee het natuurlijke herstellende vermogen van het lichaam. Hiermee worden blokkades in energiestromen opgeheven en spanningen in het lichaam opgelost.

Voor wie Shiatsu

Shiatsu is geschikt voor iedereen. De massage kan worden ingezet bij mensen van alle leeftijden, variërend van jonge kinderen tot hoog bejaarden. De massage brengt de gezondheid op peil en kan ook preventief ingezet worden om lichaam en geest in balans te brengen. De Shiatsu ontspanningsmassage werkt preventief en zeer ontspannend.

Voor welke klachten

Shiatsu kan breed ingezet worden bij verschillende klachten, ter verlichting of ter vermindering van;

• Vermoeidheid;
  • Stress, spanningen;
  • Piekeren;
  • Slapeloosheid;
  • Hoofdpijn;
  • Nek- en schouderklachten;

• Rugpijn;
  • Gewrichtspijnen;
  • Allergieën;
  • Hormonale klachten;
  • RSI, tenniselleboog, golfarm;
  • Buik- en darmklachten.

In de praktijk zijn er maar weinig klachten die niet met behulp van Shiatsu verlicht of verholpen kunnen worden. In welke mate is afhankelijk van hoe lang de klacht al bestaat en van u als persoon zelf.

Contra indicaties

Er zijn ook situaties waar Shiatsu niet ingezet kan worden. Een belangrijke contra indicaties is bijvoorbeeld een acute ziekte met koorts, hiervoor verwijs ik u door naar uw huisarts. Besmettelijke huidziekten, trombose, aderontstekingen of acute hernia zijn ook een contra indicatie. Bij kanker kan ik u alleen behandelen na toestemming van uw behandelende arts.

Lokale contra indicaties zijn in overleg behandelbaar, denk hierbij aan spataderen, wonden, breuken en verse littekens.

Maak nu een afspraak

Via deze handige online kalender maakt u gemakkelijk uw eigen afspraak op uw favoriete tijdstip. Na het invoeren van uw gegevens krijgt u per e-mail direct een bevestiging.